[Namnlös]‎ > ‎

Pilotprojekt gällande service av datorer

skickad 28 jan. 2013 04:29 av Johanna Gagner

Under februari och mars månad pågår ett pilotprojekt där eleverna på YBC själva kommer göra sina felanmälningar till Servicecenter.


Syftet med projektet är att det ska öka ansvaret och medvetenheten hos eleverna och minska administrationen för lärarna, IT-ansvariga och övrig administrativ personal.

 

Hårdvarufel på datorer anmäls till Servicecenter via formulär, mail eller telefon.

Uppgifter som behövs är serienumret på datorn, beskrivning på felet samt vad som orsakat felet. Formuläret hittar ni på intranet.ybc-nacka.se

I samband med felanmälan skickas en bekräftelse till anmälaren via epost som kvitto på att Servicecenter mottagit ärendet.

 

I de fall försäkringen inte täcker reparationen skickas en kopia på kostnadsförslaget till anmälaren. Kostnadsförslaget godkänns sedan av ansvarig på skolan, Camilla Högström och Johanna Gagner.

 

Vid frågor och funderingar är ni alltid välkomna att kontakta Servicecenter.


Imorgon tisdag 29 januari kommer servicecenter hit och informerar samt svarar på frågor.

Ni träffar dem kl 10:30 - 12:30Torget, plan 4

 

 

Kontaktuppgifter till Servicecenter

 

087189250 Val 1

servicecenter@nacka.se

Servicecenters disk plan -1, Nackastadshus, 

förbi receptionen och ner för trappen.


Comments